Stretch 9.6 nie ładuje się amdgpu.Proszę o pomoc.

Wszystko związane z jądrem systemowym, sterownikami, sprzętem itp.
uzytkownikNOWY
Posty: 1
Rejestracja: 29 listopada 2018, 16:45

Stretch 9.6 nie ładuje się amdgpu.Proszę o pomoc.

Post autor: uzytkownikNOWY »

Czesc wszystkim. Powracam po latach do Debiana, ale już na karcie graficznej Radeona, AMD R9 270 i chciałbym się zapytać jak zmusić ładowanie sterownika amdgpu? Nie mam doświadczenia zbytnio ze sterownikami do tej karty (wczesniej na innym komputerze była NVIDIA) ale ponoć czytając różne fora ten sterownik zadziała najlepiej, otwarty amdgpu.. Chyba że znacie jakiś inny, który pod tą kartą zadziała?
Próbuje zmusić do działania na amdgpu, zainstalowałem ten sterownik na jądrze Debiana wersji stabilnej 9.6, ale okazało się ze nie ma w ogóle wsparcia, wyswietlał do wyboru tylko radeon. Zainstalowałem nowsze jądro z backportów Stretch i już sterownik się ukazał do wyboru obok radeon.. System domyślnie ładował radeon, no i robiłem wg różnych poradników, dodałem do blacklist radeon, utworzyłem radeon.conf i wpisałem.. i po restarcie wstało wszystko ale po wydaniu polecenia lspci -k:

Kod: Zaznacz cały

0 VGA compatible controller: Advanced Micro Devices, Inc. [AMD/ATI] Curacao PRO [Radeon R7 370 / R9 270/370 OEM]
	Subsystem: Micro-Star International Co., Ltd. [MSI] Curacao PRO [Radeon R7 370 / R9 270/370 OEM]
	Kernel modules: radeon, amdgpu 
Czyli nie ma wpisu kernel drivers in use amdgpu itp.. czyli chyba nie działa ten sterownik. Z resztą widać to po choćby przeglądarkach gdzie latają litery przy przewijaniu a na yt obraz tnie niesamowicie. Bo wątpię żeby była tak fatalna jakość.
Dodam jeszcze parę rzeczy, może się przydadzą przy ustaleniu czemu nie działa:
uname -a

Kod: Zaznacz cały

Linux adam 4.18.0-0.bpo.1-amd64 #1 SMP Debian 4.18.6-1~bpo9+1 (2018-09-13) x86_64 GNU/Linux
lsmod | grep amdgpu

Kod: Zaznacz cały

amdgpu               3371008  0
chash                  16384  1 amdgpu