[+] Problem z instalacją "w połowie"

Pomoc dotycząca instalacji systemu
pltvgz20
Posty: 17
Rejestracja: 09 maja 2017, 20:59

[+] Problem z instalacją "w połowie"

Post autor: pltvgz20 »

Bardzo proszę o pomoc, ponieważ na razie w kwestii Linuxa jestem dość "zielony". Pobrałem obraz ISO Debiana 8 wersji stabilnej i przy pomocy programu Rufus zrobiłem bootowalnego pendrive'a z obrazem pierwszej płyty DVD. W Rufusie nic nie ustawiałem, jak był ustawiony "fabrycznie" tak tego pendrivea "tworzył". Dodam jeszcze, że to dość nietypowy pendrive ponieważ składa się z modemu, w który jest włożona karta pamięci, ale bez problemu tak utworzony zbootował się. Na etapie instalacji doszedłem do momentu, że podstawowy system został zainstalowany. Dopiero, gdy miały być wybierane dodatkowe pakiety (np. serwer druku, lub GNOME) ten etap kończył się błędem, że ten etap instalacji nie może być wykonany bez żadnego komentarza czym jest to spowodowane i bez żadnego kodu błędu. Komunikat był taki, jak w tym poście: https://forum.dug.net.pl/viewtopic.php?id=20672 więc idąc tym tropem zmieniłem układ partycji - początkowo było ustawione wszystko na automatyczny ich wybór wielkości z osobnymi partycjami /home, /, bodajże /var i /tmp, przez co "/" miała tylko 9 GB. Zgodnie z sugestiami z cytowanego wątku myślałem, że 9 GB w "/" to za mało, zabrałem więc z /home 7,6 GB skutkiem czego "/" miała 16,6 GB. To też nie pomogło, ten sam błąd, na tym samym etapie, oczywiście mimo ponownego wykonania podstawowej instalacji. Postanowiłem potem jedynie wyodrębnić /home, a na końcu już nawet z tego zrezygnowałem i instalator sam rozmieścił "/" i partycję wymiany, tworząc najprostszy układ. Skutek oczywiście ten sam, choć "na Linuksa" przeznaczone na dysku jest około 30 GB. Komputer to laptop Siemensa 1,73 GHz 1,75 GB RAMu. Na dysku przed instalacją i po niej były i są trzy partycje NTFS, na jednej Windows XP. Żeby Windowsa odpalić, mimo niewykonania etapu instalacji z dodatkowymi pakietami (GNOME, serwer