Dwa

Masz problemy z siecią bądź internetem? Zapytaj tu
b3c0n
Posty: 13
Rejestracja: 26 listopada 2008, 19:43

Dwa łącza i podział dostępu do internetu

Post autor: b3c0n »

Witam.
Posiadam internet podpięty przez kabel LAN, który jest podłączony do rutera. Ruter otrzymuje IP przez DHCP ISP i rozsyła internet na sieć domową. Sąsiad jest podłączony kablem do tej samej sieci co ja i dostaje swój osobny adres IP przez DHCP ISP. Chciałbym spiąć sąsiada ze mną przez 1GB LAN, ale z zachowaniem zewnętrznego IP, dla mnie i dla niego. Jako że nie znam się aż tak bardzo na sieciach komputerowych, więc chcę abyście mi zaproponowali jakieś możliwe rozwiązanie.
Myślałem nad stworzeniem dwóch interfejsów WAN i jednego LAN , na interfejsach WAN przydzielić IP przez DHCP ISP i ruch z poszczególnych komputerów w lanie przekierować na odpowiednie porty WAN. Jednak do końca nie wiem, czy to jest dobre rozwiązanie.
Chciałem to jakoś zobrazować.

Kod: Zaznacz cały

           +------> Sąsiad DHCP
ISP------->|
           +------> Router DHCP ------+----> PC
                                      |
                                      +--- > PC
Awatar użytkownika
xmaster
Junior Member
Posty: 558
Rejestracja: 13 stycznia 2009, 08:19
Lokalizacja: /dev/piotrków tryb.

Post autor: xmaster »

A gdzie jest pytanie?
Czy chcesz zrobić równoważenie obciążenia? Jeśli tak to jest sporo o tym w sieci, jeśli nie to opisz nam co chcesz osiągnąć - czyli tzw. efekt końcowy.
b3c0n
Posty: 13
Rejestracja: 26 listopada 2008, 19:43

Post autor: b3c0n »

Efekt końcowy: wszystkie komputery spięte w LAN ale moje określone domowe komputery łączą się, z powiedzmy WAN1, a sąsiad WAN2, bez równoważenie obciążenia.
Awatar użytkownika
xmaster
Junior Member
Posty: 558
Rejestracja: 13 stycznia 2009, 08:19
Lokalizacja: /dev/piotrków tryb.

Post autor: xmaster »

Jeśli na jednym ruterze to poprzez iptables zrobisz przekierowanie
Stwórz 2 klasy 1 i 2 i odpowiednio przekieruj ruch z klasy 1 na ISP1 i to samo do łącza nr 2.