Heroes 3 na amd64 - brak dźwi

Tematy związane z oprogramowaniem, instalacją, konfiguracją
Kamzor
Posty: 63
Rejestracja: 28 kwietnia 2010, 05:01
Lokalizacja: Zieleniec/Wrocław

Heroes 3 na amd64 - brak dźwięku

Post autor: Kamzor » 04 czerwca 2010, 00:43

Cześć.
Męczę się już z tym problemem jakąś godzinę. Zainstalowałem sobie Heroes 3 w wersji na Linuksa. Problem w tym, iż przy uruchomieniu dostaję komunikat:

Kod: Zaznacz cały

Couldn't open audio:
i dźwięku nie słychać.

Poprzez Google nic nie znalazłem, ale chyba udało mi się znaleźć przyczynę.

Kod: Zaznacz cały

mieszko@mklap:~$ ldd gry/Heroes3/heroes3.dynamic
        linux-gate.so.1 =>  (0xf7759000)
        libSDL_mixer-1.2.so.0 => not found
        libsmjpeg-0.2.so.0 => not found
        libsmpeg-0.4.so.0 => not found
        libSDL-1.2.so.0 => /usr/lib32/libSDL-1.2.so.0 (0xf7688000)
        libpthread.so.0 => /lib32/libpthread.so.0 (0xf766f000)
        libXext.so.6 => /usr/lib32/libXext.so.6 (0xf7661000)
        libdl.so.2 => /lib32/libdl.so.2 (0xf765c000)
        libX11.so.6 => /usr/lib32/libX11.so.6 (0xf7540000)
        libm.so.6 => /lib32/libm.so.6 (0xf751a000)
        libc.so.6 => /lib32/libc.so.6 (0xf73d3000)
        libasound.so.2 => /usr/lib32/libasound.so.2 (0xf730b000)
        libdirectfb-1.2.so.0 => /usr/lib32/libdirectfb-1.2.so.0 (0xf7291000)
        libfusion-1.2.so.0 => /usr/lib32/libfusion-1.2.so.0 (0xf7288000)
        libdirect-1.2.so.0 => /usr/lib32/libdirect-1.2.so.0 (0xf7271000)
        libvga.so.1 => /usr/lib32/libvga.so.1 (0xf7210000)
        /lib/ld-linux.so.2 (0xf775a000)
        libXau.so.6 => /usr/lib32/libXau.so.6 (0xf720d000)
        libxcb.so.1 => /usr/lib32/libxcb.so.1 (0xf71f4000)
        librt.so.1 => /lib32/librt.so.1 (0xf71ea000)
        libx86.so.1 => /lib32/libx86.so.1 (0xf71e7000)
        libXdmcp.so.6 => /usr/lib32/libXdmcp.so.6 (0xf71e2000)
Dwie z trzech nieznalezionych bibliotek posiadam jednakże są one w /usr/lib a nie /usr/lib32.
Skąd wezmę biblioteki 32 bitowe?

Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
iria
Junior Member
Posty: 941
Rejestracja: 04 czerwca 2007, 18:54

Post autor: iria » 04 czerwca 2010, 08:07

Kolego, czy widzisz gdzieś tu napis forum warezowe?

Kamzor
Posty: 63
Rejestracja: 28 kwietnia 2010, 05:01
Lokalizacja: Zieleniec/Wrocław

Post autor: Kamzor » 04 czerwca 2010, 08:39

Nie, chciałem tylko podzielić się wspomnieniami. Jeśli przeszkadza to proszę moderatorów o usunięcie. Wracając do problemu..

Awatar użytkownika
tremor
Beginner
Posty: 186
Rejestracja: 12 marca 2010, 18:20
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tremor » 09 czerwca 2010, 12:40

Obsługę ALSy dla 32 bitów dostarcza lib32asound2, ale w Twoim wypadku obstawiałbym, że po prostu inna aplikacja (odtwarzacz muzyki, przeglądarka) trzyma urządzenie dźwiękowe otwarte w trybie wyłączności.

Kamzor
Posty: 63
Rejestracja: 28 kwietnia 2010, 05:01
Lokalizacja: Zieleniec/Wrocław

Post autor: Kamzor » 09 czerwca 2010, 14:12

Mnie się wydaje, że skoro brakuje biblioteki z SDL_mixer, a gra z niej korzysta to coby nie wydawało dźwięku to i tak w grze go nie będzie. W kodzie jest zapewne tego typu konstrukcja:

Kod: Zaznacz cały

//Initialize SDL_mixer
if( Mix_OpenAudio( 22050, MIX_DEFAULT_FORMAT, 2, 4096 ) == -1 )
{
printf("Couldn't open audio:\n");
//...
}
I dalej nie ruszy.

Tak więc wracamy do pytania: znajdę gdzieś te biblioteki?

Awatar użytkownika
tremor
Beginner
Posty: 186
Rejestracja: 12 marca 2010, 18:20
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tremor » 09 czerwca 2010, 21:53

Przepraszam, nie przejrzałem uważnie listingu z bibliotekami. Polecam polecenie:

Kod: Zaznacz cały

apt-cache search sdl mixer

Kamzor
Posty: 63
Rejestracja: 28 kwietnia 2010, 05:01
Lokalizacja: Zieleniec/Wrocław

Post autor: Kamzor » 09 czerwca 2010, 22:48

Jakby tędy droga szła to bym nawet nie pytał :)

Biblioteki trzeba by spoza repozytorium debiana wziąć. Poprzez apt-file nic nie znalazłem.

simonnam
Posty: 75
Rejestracja: 04 września 2009, 23:42

Post autor: simonnam » 09 czerwca 2010, 23:21

Nie wiem jak na 64-bitowym Debianie, ale w 32-bitowym są pakiety z biblioteką sdl (chociażby libsdl1.2debian, libsdl1.2debian-alsa, libsdl-mixer1.2 i inne). Z tego co kojarzę to są one potrzebne chociażby do zainstalowania gry frozen-bubble, która na 100% jest w repo 64-bitowego Debiana, tak więc dostępne powinno też być sdl.

Kamzor
Posty: 63
Rejestracja: 28 kwietnia 2010, 05:01
Lokalizacja: Zieleniec/Wrocław

Post autor: Kamzor » 10 czerwca 2010, 00:25

Mam zainstalowane te pakiety ale 64 bitowe. SDL mam również w 32. Ale nie SDL_mixer. Po prostu nie ma ich w repozytorium, dlatego pytam, czy w ogóle są dostępne?

Awatar użytkownika
tremor
Beginner
Posty: 186
Rejestracja: 12 marca 2010, 18:20
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tremor » 10 czerwca 2010, 08:52

Coś wczoraj myślenie u mnie szwankowało, faktycznie nie widzę nigdzie 32 bitowej wersji. A nie masz przypadkiem także statycznie zlinkowanego pliku h3.x86? Ten powinien hulać.

ODPOWIEDZ