wine i niedzia

Tematy związane z oprogramowaniem, instalacją, konfiguracją
megatherion
Posty: 15
Rejestracja: 29 grudnia 2007, 12:09
Lokalizacja: Gdynia

wine i niedziałanie gry UFO

Post autor: megatherion » 29 listopada 2008, 20:37

Próbuje się przekonać bardziej do Linuksa więc stwierdziłem, że sobie zainstaluje jakąś gre z Windowsa. No i standardowo nie działa. Zainstalowane mam wine 1.1.9, a w nim directx 9.0.
No i pod tym cudem zainstalowałem UFO Aftershock. Instalacja przebiegła ładnie, bez problemowo ale nie chce się uruchomić.

Pod konsolą wyskakuje mi taki błąd:
err:module:import_dll Library GLU32.dll (which is needed by L"C:\\Program Files\\CENEGA\\UFO Decyduj\0105ce Starcie\\UFO.exe") not found
err:module:LdrInitializeThunk Main exe initialization for L"C:\\Program Files\\CENEGA\\UFO Decyduj\0105ce Starcie\\UFO.exe" failed, status c0000135
Nie wiem co mam zrobić. Plik GLU32.dll jest w ~/.wine/drice_c/windows/system32.

Proszę o pomoc.

Awatar użytkownika
lis6502
Member
Posty: 1798
Rejestracja: 05 listopada 2008, 20:14
Lokalizacja: Miasto Szybowców

Post autor: lis6502 » 29 listopada 2008, 20:57

Coś mi się czuje, że ta dll'ka ma coś wspólnego z grafiką.
Zainstalowałeś sterowniki do grafiki?

megatherion
Posty: 15
Rejestracja: 29 grudnia 2007, 12:09
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: megatherion » 29 listopada 2008, 21:01

Mam zainstalowaną karte graficzną..
Oto co otrzymałem po wpisaniu glxinfo :

Kod: Zaznacz cały

piotr@debian:~$ glxinfo
name of display: :0.0
display: :0  screen: 0
direct rendering: Yes
server glx vendor string: SGI
server glx version string: 1.2
server glx extensions:
    GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context, GLX_EXT_texture_from_pixmap,
    GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_copy_sub_buffer,
    GLX_OML_swap_method, GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGI_swap_control,
    GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_visual_select_group
client glx vendor string: SGI
client glx version string: 1.4
client glx extensions:
    GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context,
    GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_allocate_memory,
    GLX_MESA_copy_sub_buffer, GLX_MESA_swap_control,
    GLX_MESA_swap_frame_usage, GLX_OML_swap_method, GLX_OML_sync_control,
    GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGI_swap_control, GLX_SGI_video_sync,
    GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_pbuffer,
    GLX_SGIX_visual_select_group, GLX_EXT_texture_from_pixmap
GLX version: 1.2
GLX extensions:
    GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context,
    GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_copy_sub_buffer,
    GLX_MESA_swap_control, GLX_MESA_swap_frame_usage, GLX_OML_swap_method,
    GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGI_swap_control, GLX_SGI_video_sync,
    GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_visual_select_group
OpenGL vendor string: Tungsten Graphics, Inc
OpenGL renderer string: Mesa DRI Intel(R) 965GM 4.1.3002 x86/MMX/SSE2
OpenGL version string: 1.4 Mesa 7.0.4
OpenGL extensions:
    GL_ARB_depth_texture, GL_ARB_draw_buffers, GL_ARB_fragment_program,
    GL_ARB_fragment_shader, GL_ARB_imaging, GL_ARB_multisample,
    GL_ARB_multitexture, GL_ARB_point_parameters, GL_ARB_point_sprite,
    GL_ARB_shader_objects, GL_ARB_shading_language_100,
    GL_ARB_shading_language_120, GL_ARB_shadow, GL_ARB_texture_border_clamp,
    GL_ARB_texture_compression, GL_ARB_texture_cube_map,
    GL_ARB_texture_env_add, GL_ARB_texture_env_combine,
    GL_ARB_texture_env_crossbar, GL_ARB_texture_env_dot3,
    GL_ARB_texture_mirrored_repeat, GL_ARB_texture_non_power_of_two,
    GL_ARB_texture_rectangle, GL_ARB_transpose_matrix,
    GL_ARB_vertex_buffer_object, GL_ARB_vertex_program, GL_ARB_vertex_shader,
    GL_ARB_window_pos, GL_EXT_abgr, GL_EXT_bgra, GL_EXT_blend_color,
    GL_EXT_blend_equation_separate, GL_EXT_blend_func_separate,
    GL_EXT_blend_logic_op, GL_EXT_blend_minmax, GL_EXT_blend_subtract,
    GL_EXT_clip_volume_hint, GL_EXT_cull_vertex, GL_EXT_compiled_vertex_array,
    GL_EXT_convolution, GL_EXT_copy_texture, GL_EXT_draw_range_elements,
    GL_EXT_fog_coord, GL_EXT_histogram, GL_EXT_multi_draw_arrays,
    GL_EXT_packed_pixels, GL_EXT_point_parameters, GL_EXT_polygon_offset,
    GL_EXT_rescale_normal, GL_EXT_secondary_color,
    GL_EXT_separate_specular_color, GL_EXT_shadow_funcs, GL_EXT_stencil_wrap,
    GL_EXT_subtexture, GL_EXT_texture, GL_EXT_texture3D,
    GL_EXT_texture_edge_clamp, GL_EXT_texture_env_add,
    GL_EXT_texture_env_combine, GL_EXT_texture_env_dot3,
    GL_EXT_texture_filter_anisotropic, GL_EXT_texture_lod_bias,
    GL_EXT_texture_object, GL_EXT_texture_rectangle, GL_EXT_texture_sRGB,
    GL_EXT_vertex_array, GL_3DFX_texture_compression_FXT1,
    GL_APPLE_client_storage, GL_APPLE_packed_pixels,
    GL_ATI_blend_equation_separate, GL_ATI_separate_stencil,
    GL_IBM_rasterpos_clip, GL_IBM_texture_mirrored_repeat,
    GL_INGR_blend_func_separate, GL_MESA_pack_invert, GL_MESA_ycbcr_texture,
    GL_MESA_window_pos, GL_NV_blend_square, GL_NV_light_max_exponent,
    GL_NV_point_sprite, GL_NV_texture_rectangle, GL_NV_texgen_reflection,
    GL_OES_read_format, GL_SGI_color_matrix, GL_SGI_color_table,
    GL_SGIS_generate_mipmap, GL_SGIS_texture_border_clamp,
    GL_SGIS_texture_edge_clamp, GL_SGIS_texture_lod, GL_SGIX_depth_texture,
    GL_SUN_multi_draw_arrays

   visual  x  bf lv rg d st colorbuffer ax dp st accumbuffer  ms  cav
 id dep cl sp sz l  ci b ro  r  g  b  a bf th cl  r  g  b  a ns b eat
----------------------------------------------------------------------
0x23 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0  0  0  0  0  0  0  0 0 None
0x24 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0  0  0  0  0  0  0  0 0 None
0x25 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  0 0 None
0x26 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  0 0 None
0x27 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0  0  0 16 16 16 16  0 0 Slow
0x28 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0  0  0 16 16 16 16  0 0 Slow
0x29 24 tc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  0 0 Slow
0x2a 24 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  0 0 Slow
0x2b 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0  0  0  0  0  0  0  0 0 None
0x2c 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0  0  0  0  0  0  0  0 0 None
0x2d 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  0 0 None
0x2e 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  8  0  0  0  0  0 0 None
0x2f 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0  0  0 16 16 16 16  0 0 Slow
0x30 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0  0  0 16 16 16 16  0 0 Slow
0x31 24 dc  0 32  0 r  y  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  0 0 Slow
0x32 24 dc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0 24  8 16 16 16 16  0 0 Slow
0x68 32 tc  0 32  0 r  .  .  8  8  8  8  0  0  0  0  0  0  0  0 0 Ncon

Utumno
Beginner
Posty: 432
Rejestracja: 09 listopada 2008, 13:04
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: Utumno » 29 listopada 2008, 21:14

sprobuj umiescic ta dllke w tym samym katalogu, gdzie jest binarka gry.

Awatar użytkownika
lis6502
Member
Posty: 1798
Rejestracja: 05 listopada 2008, 20:14
Lokalizacja: Miasto Szybowców

Post autor: lis6502 » 29 listopada 2008, 21:17

Jak myślisz Utumno, wine zwraca uwagę czy glu32.dll ma +x ?

megatherion
Posty: 15
Rejestracja: 29 grudnia 2007, 12:09
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: megatherion » 29 listopada 2008, 21:21

Nie pomogło.. Dalej taki sam błąd.

Utumno
Beginner
Posty: 432
Rejestracja: 09 listopada 2008, 13:04
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: Utumno » 30 listopada 2008, 18:38

To umiesc dllke w tym samym katalogu, gdzie jest binarka gry, potem spod konsoli przejdz do tego katalogu i napisz

Kod: Zaznacz cały

wine BINARKA.GRY
Ciagle nie widzi?

Windowsowy loader (a zreszta Uniksowy ld tez) zawsze po pierwsze szuka dynamicznych bibliotek w biezacym katalogu. Teoretycznie niemozliwe, zeby nie znalazl tam tej dllki.

[Dodano: 2008-12-01, 01:40]

@lis: na pewno nie. Wlasnie sprawdzilem u siebie.

megatherion
Posty: 15
Rejestracja: 29 grudnia 2007, 12:09
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: megatherion » 01 grudnia 2008, 22:36

Napisałem już wcześniej, że nie pomogło. Skopiowałem ten plik do katalogu z grą i dalej wyskakuje ten sam błąd. Gdzieś w internecie przeczytałem, że ktoś miał podobny problem i że rzekomo wystarczyło zmienić uprawnienia pliku, ale to też na nic się zdało.

gindek
Posty: 41
Rejestracja: 28 października 2008, 22:27
Lokalizacja: st±d

Post autor: gindek » 03 grudnia 2008, 14:27

¦ciągnij z internetu inną wersje tej biblioteki, i wrzuć ja do folderu system32, potem odpal

Kod: Zaznacz cały

winecfg
albo

Kod: Zaznacz cały

wineconfig
Nie pamiętam jak to się nazywa ;], wejdź w zakładkę "biblioteki", będzie tam combobox (?) i wybierz nazwę tej biblioteki (GLU32.dll) i ustaw żeby była przez wine pobierana biblioteka zewnętrzna.

Zapewne w internecie znajdziesz kilka wersji tej biblioteki więc sprawdź czy działa z każdą z nich.
Nie pamiętam czy wine rozróżnia wielkość liter, więc to też może mieć znaczenie.

Dobrze zrozumiałem, że instalowałeś dx do wine?

megatherion
Posty: 15
Rejestracja: 29 grudnia 2007, 12:09
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: megatherion » 03 grudnia 2008, 14:51

Tej biblioteki tam nie ma. No zainstalowałem directx pod wine bo gdzieś przeczytałem, się instaluje ten directx i powinno działać.
Jeśli nie ma tej biblioteki w boxie to gdzie mam jej szukać?

ODPOWIEDZ