Python - szukanie tekstu

Potrzebujesz pomocy z C, C++, perl, python, itp.
zbyszek007
Posty: 3
Rejestracja: 09 listopada 2022, 13:48

Python - szukanie tekstu

Post autor: zbyszek007 »

Witam, jestem początkujący i mam problem z...
Mam plik txt w którym zapisują się dane linijka po linijce.
Potrzebował bym teraz kod gdzie użytkownik po wpisaniu np: Apple
przeszukuje on plik txt i wyrzuca mi czy znalazł taki wyraz czy nie.

Z góry dziękuje za pomoc.
Awatar użytkownika
dedito
Moderator
Posty: 3512
Rejestracja: 18 listopada 2013, 21:07
Lokalizacja: Gliwice

Re: Python - szukanie tekstu

Post autor: dedito »

Nie rozwiązujemy zadań szkolnych, zwłaszcza przy zerowym wkładzie własnym.
zbyszek007
Posty: 3
Rejestracja: 09 listopada 2022, 13:48

Re: Python - szukanie tekstu

Post autor: zbyszek007 »

Jestem aktualnie na studiach z informatki.
Zawsze się interesowałem programowaniem jednak nigdy na poważeni. Teraz przyszedł czas aby się za to wziąć bardziej.
Potrafię pisać proste kody jednak chciałbym poznawać nowe rzeczy i szkoda, że na takim forum ludzie mają problem aby podpowiedzieć bądź pokazać jak zacząć.
Zatem proszę zmienić nazwę na "programowanie dla wprawionych" skoro moderator ma problem podpowiedzieć początkującej osobie...
Awatar użytkownika
LordRuthwen
Moderator
Posty: 2302
Rejestracja: 18 września 2009, 21:45
Lokalizacja: klikash?

Re: Python - szukanie tekstu

Post autor: LordRuthwen »

Jak zacząć: wykorzystaj bibliotekę re, jak z niej korzystać znajdziesz w dokumentacji na stronie jej projektu.
Korzystanie z dokumentacji bibliotek to podstawa podstaw, bez tego nie zrozumiesz jak działa to co przeklejasz :)
Awatar użytkownika
dedito
Moderator
Posty: 3512
Rejestracja: 18 listopada 2013, 21:07
Lokalizacja: Gliwice

Re: Python - szukanie tekstu

Post autor: dedito »

Skoro potrafisz pisać proste kody, to przedstaw chociaż ten prosty.

P.S.