Instalacja skanera epson Perfection 1650Foto

Wszystko związane z jądrem systemowym, sterownikami, sprzętem itp.
piotrox1
Posty: 20
Rejestracja: 26 lutego 2008, 21:54

Instalacja skanera epson Perfection 1650Foto

Post autor: piotrox1 »

Jak już kiedyś napisałem jestem początkujący i do debiana podchodziłem juz kilka razy zawsze się zrażałem i powracałem do ubuntu Teraz trochę dłużej siedzę bo już ponad tydzień. I tak z partycjami do odczytu i zapisu uporałem się i automatycznym montowaniem też jakoś poszło, z kamerą internetową również poszło dobrze, Obraz partycji linuksowej też udało mi się zrobić
Ale dzisiaj zatrzymałem się na scanerze od 15 czytam fora różne i nic mi nie wychodzi próbowałem zainstalować pakiety sane, sane-utils, libsane ale system nie widzi mi scanera na stronie epsona znalazłem iscan ale te pakiety są w rpm i tar a z tym to się napewno nie uporam pozatym nie jestem już pewien czy to wogóle coś da. Może ktoś mi coś podpowie jak zainstalowac ten scaner? za co z góry dziękuję
Dominik
Beginner
Posty: 209
Rejestracja: 22 lutego 2007, 21:29
Lokalizacja: katowice

Post autor: Dominik »

znalazłeś juz pakiety na stronie producenta dla swojego modelu? - Zazdroszczę (microtec 64900)
Więc najpierw ściągnij sobie te paczki. W miarę możliwości zacznij od tej tar.
Jak epson nie dał instrukcji, to dojdź do niej w terminalu i

Kod: Zaznacz cały

 tar -xf paczuszka.tar 
Zobacz co jest w środku - możesz spodziewać się albo binarki albo źródełek - każde się instaluje inaczej. Prawdopodobnie będziesz miał jakiś plik readme czy podobny - tam będzie instrukcja.
Jak nie to napisz tutaj co masz w paczce (ls -la starczy)

W razie czego zostaje Ci przerobienie .rpm na .deb przy pomocy alien, ale to tylko w przypadku gdyby z tarem nie poszło.
piotrox1
Posty: 20
Rejestracja: 26 lutego 2008, 21:54

Post autor: piotrox1 »

Dominik pisze:znalazłeś juz pakiety na stronie producenta dla swojego modelu? - Zazdroszczę (microtec 64900)